SELÇUKLU TAPU MÜDÜRLÜĞÜ
Kuruluş ve Faaliyetlerimiz
Müdürlüğümüz 01.05.1989 tarihinde kurulmuş olup, faaliyetlerimiz 1998yılı Mayıs ayına kadar özel İdareye ait binada yürütülmüş, bu tarihten sonra; şehir merkezinde (Öğretmen evleri civarı ) temin edilen 4390 m2'lik arsa üzerine inşaa edilen ve Konya merkez birimlerini içine alan 6 katlı Konya Tapu ve Kadastro 5. Bölge Müdürlüğü Hizmet Binasının Zemin katta bulunan Başvuru ve Danışma Birimi ve 1. katta 1 Arşiv odası, 1 Müdür odası,3 Müdür Yardımcısı Akit odası,1 servis odası ile 1 Müdür, 7 Müdür Yardımcısı, 1 Uzman, 44 Bilgisayar işletmeni, 1 Veri Hazırlama İşletmeni, 6 Kadastro Teknisyeni, 2 Memur, 3 Arşiv Memuru, 1 Hizmetli, 3 Daimi İşçi, 3 sözleşmeli personel tarafından Tapu hizmetleri yürütülmektedir.
Müdürlüğümüz işlem hacmi bölge Müdürlüğümüze bağlı Müdürlükler arasında 1.sırada yer almakta olup, diğer merkez İlçelerden toplam iş hacminin de 2 -3 katı nispetinde iş hacmine sahiptir.
Müdürlüğümüzde 2006 yılında TAKBİS ortamına geçmiş, arazi ile ilgili tüm envanterler bilgisayar kayıt sistemine aktarılmış ve o tarihten sonra Tapu işlemleri bilgisayar ortamında yapılmaya başlanmıştır.
Tapu Müdürlüğü olarak görev alanımız yetki bölgemiz dahilinde tüm gayrimenkul hareketleri olup, teşkilat olarak bu günkü yapısı itibariyle ülke genelinde daha ileri bir çalışma ortamı ve hizmet kapasitemizi yükseltmektir.
Kadro ve Personel Durumu
Selçuklu Tapu Müdürlüğünde ; 1 adet Tapu Müdürü, 8 adet Tapu Müdür Yardımcısı, 25 adet Bilgisayar işletmeni, 10 adet Tekniker, 4 adet Teknisyen, 1 adet Arşiv Memuru, 1 adet Hizmetli, 2 adet Daimi İşçi, 3 adet 4/B sözleşmeli personeli, 2 adet Memur olmak üzere toplam 57 adet personelle Tapu hizmetleri karşılanmaktadır. Müdürlüğümüz yetki alında bulunan 76 adet Mahalleye hizmet vermektedir.
Hizmet Binasının Durumu
Müdürlüğümüz; şehir merkezinde (Öğretmen evleri civarı ) Konya merkez birimlerini içine alan 6 katlı Konya Tapu ve Kadastro 5. Bölge Müdürlüğü Hizmet Binasının 1. katında 1122 m²’ lik hizmet binasında hizmet vermektedir.
Devlet ve Vatandaş açısından taşıdığı önemin bilincinde olan Müdürlüğümüz, belgeleriyle doğrudan müracaat eden vatandaşın işini çok çabuk ve basit şekilde sonuçlandırabilmesini sağlamaya yönelik tedbirleri almıştır. Halen Müdürlüğümüzde TAKBİS’e bağlı 63 adet bilgisayar, 34 yazıcı, 31 tarayıcı 2 adet fotokopi ve bunları destekleyen donanımlar mevcut olup, % 94 oranında günlük iş bitirilmektedir.
Vatandaşlarımızca tapu harçlarını kolayca yatırılabilmeleri için hizmet binamıza T.C Ziraat Bankası İstasyon Şubesi açılmıştır. Ptt, Banka Şubeleri, İnternet ve E-Devlet üzerinden bütün bankalardan online yatırma imkanı getirilmiştir.
Görev ve Yetki Alanımıza Giren Mahalleler
10. MAHALLE | KEÇİMUHSİNE |
2. MAHALLE | KERVAN |
4. MAHALE | KILIÇARSLAN |
9. MAHALLE | KINIK |
AKINCILAR | KIZILCAKUYU |
AKPINAR | KÜÇÜKİHSANİYE |
ARDIÇLI | MEDRESE |
AŞAĞI PINARBAŞI | MEYDAN |
BAĞRIKURT | MİMARSİNAN |
BAŞARAKAVAK | MOLLA GÜRANİ |
BEYAZIT | MUSALLA BAĞLARI |
BEYHEKİM | NİŞANTAŞ |
BİÇER | ÖZALAN |
BOSNAHERSEK | ÖZLEM |
BÜYÜKKAYACIK | SANCAK |
ÇALDERE | SARAY |
ÇALTI | SARAYKÖY |
ÇANDIR | SARICALAR |
DAĞDERE | SELAHATTİN |
DEĞİRMEN | SELÇUK |
DEVRİCEDİT | SIZMA CUMHURİYET |
DİKİLİTAŞ | SIZMA FEVZİ ÇAKMAK |
DOKUZ | SIZMA SELÇUKLU |
DUMLUPINAR | SİLLE |
EĞRİBAYAT | SİLLE AK |
ESENLER | SİLLE SUBAŞI |
FERHUNİYE | SULUTAS |
FERİTPAŞA | ŞEKER MURAT |
GÜVENÇ | TARLA |
HACI KAYMAK | TATKÖY |
HACILAR | TEPEKENT |
HAMİDİYE | TÖMEK |
HANAYBAŞI | ULUMUHSİNE |
HOCACİHAN | YAZIBELEN |
IŞIK | YAZIR |
KALE | YENİ SELÇUK |
KARAÖMERLER | YUKARIPINARBAŞI |
KAYACIK | YÜKSELEN |